שמיטה בפתח: איזור עין יהב יוכר כגידול חו"ל

    שלום בידרמן No Comments on שמיטה בפתח: איזור עין יהב יוכר כגידול חו"ל
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ירקות עין יהב יוכרו לשיווק בשנת השמיטה כתוצרת שאין בה "איסור ספיחין". הירקות מגידולי יהל ואליפז מהערבה הדרומית המשווקות בידי אגודת עין יהב יוכרו ככשרים למהדרין לשנת השמיטה. המשמעות היא שרשתות שיווק, מסעדות, אולמות אירועים, שירותי קיטרינג ואנשים פרטיים המקפידים על כשרות מהדרין יוכלו לצרוך ממוצרי עין יהב לאורך השנה הבאה.

    בחודשים האחרונים ארחה אגודת "יופי של ירקות" את רבני הכשרות בראשות הרב אפרתי לסיור לקביעת גבולות הארץ ומהיכן נחשב כתוצרת חו"ל גם לשיטות המחמירות בכשרויות המהדרין. כן נערך סיור של פורום הרבנים "קשר לכשרות" של הרב שניאור זלמן רווח, ראש המכון למצוות תלויות בארץ, לסיור שבמהלכו נבחנו גבולות ארץ ישראל המקראית ממזרח ומדרום באזור הערבה התיכונה. פורום הרבנים "קשר לכשרות" מונה עשרות חברים ובהם רבני ערים והוא הוקם לאחר פטירתו של הרב עובדיה יוסף כסמכות גבוהה בתחום הכשרות.

    במסגרת הסיור עברו הרבנים לצד הירדני של הערבה וביקרו במובלעת שחקלאי צופר מעבדים בשטח ירדן בהתאם להסכם השלום. בהמשך הם הגיעו לנקודת תצפית שממנה ניתן לראות את שטחי הערבה ובדקו את השטח בעזרת מפות. לאחר הסיורים והדיונים התקבלה ההחלטה על ההכרה בתוצרת עין יהב לשיווק בשנת השמיטה.

    דניאל לב, מנהל אגודת "יופי של ירקות" של חקלאי עין יהב, אמר שחקלאי הערבה התיכונה, כמשווקי הירקות הגדולים לשוק המקומי בישראל, מקפידים לעמוד בכל הכשרויות כדי לאפשר לכל אדם במדינה ליהנות מהתוצרת. לפני מספר שנים החלטנו להפסיק את העבודה בשבת לפי הנחיית רבני הכשרות ומתוך כבוד לציבור שרוכש את מוצרינו. אנו שמחים לקבל את ההיתר של הרבנים לשיווק תוצרת של עין יהב בשנת השמיטה לאחר שבדקו את ההיבטים ההלכתיים לעומק. יש לכך חשיבות רבה לציבור רחב הנוהג על פי פסיקות הרבנים ולרשתות שיווק עימן אנו עובדים והפחתת החשש מפני עלית מחירי ירקות לצרכנים בשנת השמיטה בשל ירידה בהיצע.



    0 תגובות